İlköğretim, Ortaöğretim öğrencileri ve Öğretmenler için Astronomi kaynakları. Ödev, proje, döküman yardımı. İlgili bölümlerde okuyanların düşünceleri. Gökbilim eğitimi verilen yerler, ilgili kurslar. Astronomi kitapları, web siteleri, ödevler, yazılımlar, dosyalar, kaynaklar...
#68598
Merhabalar,

Güzel eğitim sistemimiz böyle değerli bir konuyu böyle kötü bir sisteme koymaktan utanç duyacakları için koymak istemiyorlar. Kısacası bu. Olayın detaylısını buralarda zaten öğrendiğimiz için çoğumuzun göz aşinalığı var. Kitabı okudum tamamiyle bilmediğim formüller vardı. Gerisinde sınavda çıksa dahi bir zorluk çekeceğimizi sanmıyorum :)

Başarılar...


Düzeltme : Anlatım bozukluğu ( kelime fazlası ) düzeltildi.
En son Ögetay Kayalı tarafından 11 Eki 2010, 16:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
#68630
Aynen öyle.Bu formüller arasında Wien Yasası ve kadir hesaplamaları vardı ki kaç senedir gökbilimle ilgilenmeme rağmen bilmiyordum.Daha katedecek çok yol varmış.
#68682
Lise 4 kitabı olarak basılmadıgı için biz anadolu meslek liselerinede gecen hafta fizik 10. sınıf kitabı dagıtılmıs :D Az kurcaladım uzun süredir fizik ders kitabı görmemiş biri olarak :D baya degişmiş :D bizim ilk okuldaki kitaplara benziyor dili olsun resimler olsun.Son ünitede modern fiziğe yer verilmiş görelilik falan oldukca dikkatimi cekti ünite :D hatta bugun hepsini okudum eskiden yoktu bu tür bilgiler kitaplarda demekki yeni yeni oturtuyorlar
#71478
Kitabı işim gereği tetkik ettim. Şahane olmuş? Kaç yıldır anstronomi dersine girmekteyim, böylesi kaynak görmedim. Wien yasası 11 sınıfta sanırım 1.Dönem işleyeceğimiz konu. Yıl sonundada yıldızlardan yıldılsılara ünitesinde uygulaması olacak. Meb in yaptığı belki en iyi iş olmuş.
Yalnız şu paralak yöntemi yeteri kadar açık anlatılmamış ve örnek sorularla beslenmemiş.
#71504
necmettin marmara yazdı:Kitabı işim gereği tetkik ettim. Şahane olmuş? Kaç yıldır anstronomi dersine girmekteyim, böylesi kaynak görmedim. Wien yasası 11 sınıfta sanırım 1.Dönem işleyeceğimiz konu. Yıl sonundada yıldızlardan yıldılsılara ünitesinde uygulaması olacak. Meb in yaptığı belki en iyi iş olmuş.
Yalnız şu paralak yöntemi yeteri kadar açık anlatılmamış ve örnek sorularla beslenmemiş.
Bildiğim kadarıyla iki konu da ikinci dönemin sonunda aynı ünite içerisinde işlenecek.1.Dönemde işleneceğini bilmiyorum,duymadım.
#71507
Kitap elimde şimdi bakıyorum.Gördüm kitapta 4. ünitede yer almakta. Yalnız şu noktayı ayırmak gerekir. Konular 11. sınıf müfredatında 2. dönemde yer almakta.
Fakat 12.sınıf secmeli dersini de bu kitabın 6.ünitesini baz alarak işlemekteyim. dolayısı ile 12. sınıflarda konuyu bayramdan sonra hemen işleyeceğiz. Zümrelerede tavsiyemiz bu yönde.
Teoriden sonra 12.sınıflar için gözlem ve etkinlik bazlı çaılşmalara ağırlık vermeyi düşünüyorum. Sınav öncesi piskolojilerine iyi gelecektir.
#71891
Saatler kış saatine alınınca, artık 11.sınıfların okul çıkış zamanı geceye denk gelmekte. Bundan dolayıdırki bayram sonrası bahse konu üniteyi öne alarak işlemeyi düşünmekteyim. şayet müfredatdaki gibi mayıs-haziran dönemine kalırsa okul içerisinde gece gözlem yapma şansımız kalmayacak.
Bugün ders çıkışında bir kaç öğretmen ve öğrenciye gökyüzünü genel olarak gösterdim. Ay bulunmaması hasebiyle görüntü iyi sayılırdı lakin adromeda ve jupiter uydularının gözlemlenmesi olanaklı değildi. Elde sadece bir dürbün ile ancak bukadar oluyor.
#105749
Çok hızlı bir şekilde "her şey toz bulutu ile başladı" diye cümleye girip yalapşap anlatımlar yapmışlar maalesef.İçinde "... Bu çöküş sırasında sıcaklığın çok yükselmesi ile ani bir patlama meydana gelir ve çöken tabakalar patlama ile uzaya yayılır. Bu patlamaya kocayeni (süpernova) adı verilir." gibi harika Türkçe terimler koymuşlardır.İncelediğim bir iki kitapta böyleydi.Öğretmenlerin bu konuda bilgisiz olmaları ise başlı başına bir dert.Geçenlerde eski liseme uğradım.Fizik öğretmenimin elini öptüm borçlu çıktım.Tam astronomi dersine girecekmiş,hadi gel bakalım sen de bir dinle diyip kandırdı.Sınıfa geçip arkaya oturacaktım ki;"Evet çocuklar,bugün Semih Abiniz amatör astronom olarak size dersi anlatacak.İstediğiniz her şeyi sorun ona" diyip bana tuzak kurdu.2 ders saati boyunca ders yaptırdı.Ders çıkışında da;"Ya ben bu çocuklara anlatacak bir şey bulamıyorum,bana biraz kaynak göndersen de onları göstersem,izletsem bari" diyip yanından kırgın ayırılmamı sağladı. :)
#105775
semih çakmak yazdı:Çok hızlı bir şekilde "her şey toz bulutu ile başladı" diye cümleye girip yalapşap anlatımlar yapmışlar maalesef.İçinde "... Bu çöküş sırasında sıcaklığın çok yükselmesi ile ani bir patlama meydana gelir ve çöken tabakalar patlama ile uzaya yayılır. Bu patlamaya kocayeni (süpernova) adı verilir." gibi harika Türkçe terimler koymuşlardır.İncelediğim bir iki kitapta böyleydi.Öğretmenlerin bu konuda bilgisiz olmaları ise başlı başına bir dert.Geçenlerde eski liseme uğradım.Fizik öğretmenimin elini öptüm borçlu çıktım.Tam astronomi dersine girecekmiş,hadi gel bakalım sen de bir dinle diyip kandırdı.Sınıfa geçip arkaya oturacaktım ki;"Evet çocuklar,bugün Semih Abiniz amatör astronom olarak size dersi anlatacak.İstediğiniz her şeyi sorun ona" diyip bana tuzak kurdu.2 ders saati boyunca ders yaptırdı.Ders çıkışında da;"Ya ben bu çocuklara anlatacak bir şey bulamıyorum,bana biraz kaynak göndersen de onları göstersem,izletsem bari" diyip yanından kırgın ayırılmamı sağladı. :)
Çocuklar için güzel bir fırsat ve etkileyici bir deneyim olmuştur, sizin ders anlatmanız. Belki sıkıcı ders yerine işin içinde olan birinin anlatımları bir kaç kişiye sevdirmiştir karanlıkları. Hatta sizin kaynak yardımınızla, "bunlar gereksiz, geçelim bu konuyu" diyerek topal aksak 'okumak' yerine hiç olmazsa akıllarında kalıcı birşeyler öğrenmiş olurlar. Sizin için de farklı bir deneyim olmuş belli ki :)
#105776
Benim için kesinlikle harikaydı ve çok eğlenceliydi fakat gördüğüm kadarıyla öğretmenler nasıl eskiden beden dersi yerine matematik işliyor idiyseler,şimdi de bu konularda bilgi sahibi olmaya çalışmak yerine başka şeylerle geçiştirmeye çalışıyorlar.Evet bir geri dönüş almadım ama umarım sevgili öğretmenim biraz daha çaba ve özveri göstermiştir :roll: Keza anlatım yaparken bir iki tane parlak göz görüyorsunuz,bu bakışlarla dudaklarıma bakan çocuklar için özveride bulunmalıyım diyorsunuz ama siz diyorsunuz biz diyoruz bir çok öğretmen bunu demiyor.Eskiden bilgiye ulaşım şu anki kadar muhteşem bir düzeyde değildi sonuçta ve öğretmenden okuldan başka öğrenim yeri bulamıyorduk.Yıllar geçip de o zaman aslında neler öğrenmişiz(!) diye baktığımda sadece 15 yılımı çöpe atmış birsürü öğretmen görüyorum.Neyse en azından yanlış ve zorla dayatılan şeyleri bilinçli bir şekilde olmasa da bünyesel olarak reddetmekte çok başarılıyız,iyi ki unutuyoruz da bu yanlış şekillendirmelerden asgari zarar ile kurtuluyoruz. :oku