İlköğretim, Ortaöğretim öğrencileri ve Öğretmenler için Astronomi kaynakları. Ödev, proje, döküman yardımı. İlgili bölümlerde okuyanların düşünceleri. Gökbilim eğitimi verilen yerler, ilgili kurslar. Astronomi kitapları, web siteleri, ödevler, yazılımlar, dosyalar, kaynaklar...

Uzayla ilgili birşeyin bulunması öğrencileri nasıl etkiler?

İYİ.OLUMLU.DERSLERE OLUMLU ETKİ.
42
91%
KÖTÜ.OLUMSUZ.DERSLERE OLUMSUZ ETKİ.
2
4%
SAÇMALIK.HİÇ İŞLERİ YOK GÖKYÜZÜNE BAKCAKLAR.
2
4%
Kullanıcı avatarı
gönderen semih çakmak
#12621
Öncelikle şunu söylemeliyim.Ağzım açık kaldı :shock: Türkiye'de ve bir lisede :shock: Güzel donanımlar ve güzel projeler :shock:
http://www.eyuboglu.k12.tr/astronomi/index.htm
Böyle şeyler yaygınlaşsa adımlarımız hızla büyür gibi geliyor ama nerdeeee...

Bence de önce çeşitli kitaplar alınarak mini bir kütüphane kurulmalı ve işe yarar bir kaç dürbün.Yeterli bilgiye ve bilince sahip olduktan sonra(üye yüzde çoğunluğu ile.../ya da bazı görevleri üstlenecek bir kısım ile (öğrenci ve öğretmen)) Teleskop aşamasına geçilmeli.Kendi adıma söylüyorum.Eğer ilk astromi aşkımı farketmeye başladığımda teleskop alıp bu işe başlasaydım hem altyapı yetersizliği hem de hayal ettiğim şeyleri görememe nedeni ile büyük bir sükut-u hayale uğrardım :( Kişisel fikrim;dürbünler alınıp düzenli gözlemler yapılarak gökyüzünün tanınması,ardından da teleskop gelir :wink:

Umarım başarabilirsiniz.Ama kesinlikle bir öğretmenin aklını çelmeli.Çünkü yöneticileri ikna etmek o kadar da kolay olmuyor.Yönetici ikna olursa neler yapılabileceği konusunda daha ayrıntıya geçilebilir sanırım ama dereyi görmeden paçayı sıvamayalım.Herkesin parası değerli.Bu devirde gökyüzüne bakmak için para mı harcanırmış :evil: cık cık cık...
gönderen halil erdogan
#12701
[quote="Mustafa Sina Karaoglu"]Düşünüyorum da "Sivas Anadolu öğretmen Lisesi gözlemevi" Gerçekten mükemmel olur. :)

Ama bizim okulumuzun, bırakın kubbeyi 30 cmlik teleskoları ccd kameraları, Dürbün bile alacağını sanmıyorum.. Keşke..

Ama bence de teleskoba bu kadar bağlı kalmaya gerek yok. Teleskopsuz yapılacak gözlemler de cok ise yarayabilir. Zamanla yeni teleskoplar edinilir.

bnde sivaslıyım ve katılıyorum
gönderen ömer demir
#18685
genç arkadaşımız bu konuyo açalı epey olmuş. üstelik amacına da ulaşmış görünüyor. daha önce bu formu görmüş olsaydım "kulüp kurma" konusunda kendisine yardımcı olmaya çalışırdım. keşke benim de batuhan gibi astronomiye meraklı öğrencilerim olsaydı. neyse bundan sonra böyle bir kulüp açmak isteyen öğrenci ve ya öğretmen ardaşlara ön bilgi olsun diye söylüyorum: Milli eğitim mevzuatına göre bir kulüp açmanın şartı:"Öğretim yılının başında kulüpler oluşturulurken gönüllü bir rehber öğretmen bularak kulup listesine astronomi kulübünü ekletmektir. daha sonra bir yıllık plan, öğrenciler arasından yönetim kurulu gibi formaliteler gerçekleştirilir. bundan sonrası sizin maddi manevi gayretlerinize bağlı. aileler duyarlısa okul-aile birliğinden maddi destek sağlanabilir.
Kullanıcı avatarı
gönderen B@tuhan DERELİ
#18717
Öncelikle teşekkür ederim.Okulumuzda bu klup için fizik öğretmenimiz önderlik ediyor.Şu anda tek eksiğimiz yıllık plan.Ama okulumuzda kalan GYTE Astronomi Topluluğu Klüb başkanı bizim okulun yurdunda kalıyor.Kendisiyle yeni tanıştım.Kendisi bana yardımcı oluyor.Onun sayesinde ve benim isteklerimle okulumuzda seneye kulub kuruluyor.Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim.GYTE Astronomi Topluluğu bu topluluğun yapmış olduğu çalışmaları takip etmek isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.
http://www.gyteaft.org
gönderen ömer demir
#18719
Sevgili batuhan,
Kulüp yıllık planlarının bir standartı yoktur. Kulüp, bir grup öğrenciden oluşacağı için yıllık plan bu öğrencilerin konuyla ilgili bilgi düzeyleri, kulübün materyal, maddi imkanları gibi hususlar göz önünde bulundurularak hazırlanır. Örneğin, grubunuzdaki öğrencilerin birçoğunun gezegenler, yıldız haritaları gibi konularda bilgileri yoksa kalkıp da yıllık planınızın ilk etkinliğine “teleskopla yıldız kümelerinin incelenmesi” gibi bir etkinlik yerleştiremezsin. Taktir edersin ki grubunuzdaki öğrencilerin çoğu astronomi konusunda senin kadar bilgili olmayacaktır. Dolayısıyla işe temel konulardan başlamanız gerekecektir. Yine de fikir senin olduğuna göre taktir de senindir. Tam olarak ne istediğini, işe nereden başlamak istediğini söylersen plan konusunda şekil yönünden sana yardımcı olabilirim. Astronomi konusunda daha bilgili arkadaşlar da içerik ve kaynak yönünden sana yardımcı olacaklardır. Yalnız: bir öğretmen olarak sana şunları söylemek istiyorum: 1-kulüpler için hazırlanan plan çoğunlukla zorunluluktan kaynaklanan bir formalitedir ve genellikle buna uyulmayarak öğrenci ve öğretmenlerin isteği doğrultusunda süreç şekillenir. 2- kulüp yönetmeliğinde ve öğretmenlik kültüründe kulüp rehber öğretmeni adından da anlaşılacağı gibi sadece rehberdir ve kulüp toplantılarına gözlemci olarak katılır. 3-Kulüp toplantıları haftada 1 saatle sınırlandırıldığı için bu durum sizi tatmin etmeyecektir. Sana tavsiyem daha kaydadeğer bir çalışma yapmak istiyorsan kulüp yerine “DERS DIŞI EĞİTİM ÇALIŞMASI” olarak etkinlik yapmanız daha iyi olur. Bu durumda haftada 6 saatlik bir çalışma şansınız olacak ve öğretmeniniz de bu iş için ektradan haftada 6 saatlik ek ders ücreti alacağı için sizinle daha fazla ilgilenecektir. Tabi bu ek ders ücreti resmi okullar için geçerli. Özel okullarda prosedür nasıl bilmiyorum.
Kullanıcı avatarı
gönderen B@tuhan DERELİ
#18726
Evet.Bu önerileriniz baya kayde değer.Teşekkür ederim.Yarın bir toplantı yapacağız bunu müdürümüze belli edeceğiz.Fakat bu konuda acele etmeye gerek yok değil mi?Bu yazın ben bir plan yapacam.Sadece seni başından beri bu konuda baskı ve ısrar sonucu anca bu kadar yol katettik.Eminim ki temkinli ve ısrarcı olmamak bu konuda en iyisi.Çünkü bu olay gündemde belki sonlarda.Maddi kaynakla bilgi isterseniz.Okulumuz özel okul belki velilerimiz sayesinde baya kullanışlı birşeyler alabiliriz.
Kullanıcı avatarı
gönderen B@tuhan DERELİ
#18959
Ben bir kulub olarak neler yapabileceğimizi bir liste hazırladım.Sizlere zahmet olmazsa ekleme yapabilir misiniz?Bunların hepsini ben yazdım.

*Tanışma ve duruma göre eleme aşaması yapılır.
*Astronomi hakkında en genel bilgiler verilir.
*En çok merak edilen kısımda ne zaman gözlem yapacağız olacak.Bunun için katılımcılardan cüzi miktarda para toplamak ve okul idaresinden bize has gözlemevi yapmalarını istemek.
*Okul içinde yapılacak faliyetler için bize has oda istemek
*Uzay ile ilgili dergi ve kitapları temin etmek.Bunlar ile kitaplık oluşturmak.
*Aylık yabancı astronomi dergilerine abone olmak.
*Geçmişi göz önüne tutarak cd arşivi yapmak.
*Bilgisayar istemek.
*Üniversite gezileri.
*Okulumuza önemli amatörde olsa astronomlar getirtmek.
*Seminer yapmak
*Belgesel ve film izletmek
*Projelere katılmak
*Okul saatleri içerisinde etkinlik yapmak.
*Plenataryum elde etmek.
*Sahip olduğumuz astronomik bir kamera ile teleskoptaki görüntüyü Çırağan Hall'de dev perde üzerinde 350 kişiye aynı anda gösterebilmekteyiz.
*Plenateryum etkinliklerine katılmak.
*Şenliklere gitmede okul yardımı.
*Okullada şenlik düzenlemek.
*Diğer astronomi klubleriyle iletişim halinde olmak.
*Astronomi programlarını kullanabilme eğitimi.
*Ders kitabı olacak şekilde kitap basmak.
*Haftalık okul içinde en fazla 5 sayfalık bizim yaptıklarımızla ilgili ve önemli astronomi olayları ile ilgili.
*Katılımcılardan aylık ücret alınabilir.Mesela 10 ytl bizim faliyetlerimizden daha iyi yaranlanmaları için.
*Gerekli teleskop ve ekipmana sahip olmak.
*En az 10inçlik bir teleskopa sahip olamak.
*Eğer ki okul idaresi parasal olarakdestek verirse meade 12inçlik 5000dolars bir teleskop alınabilir.
*Astronomi ile ilgili eğitici etkinlikler yapılabilir.(güneş saati yapımı gibi)
*Avrupa’daki önemli astronomi klublerine üye olabiliriz.(AAVSO)
*10 sınıfta başlamalı….
Kullanıcı avatarı
gönderen B@tuhan DERELİ
#18960
Öğretmen büyüklerime buradan çok değeli bir bilgi veriyorum.Bunu okullunda kulub açmak için kullanılabilir.Bu yolla 11.sınıflara astronomi dersi açtırıldı.

http://ttkb.meb.gov.tr/indir/ttkb/progr ... leri23.pdf

ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ
DERSİ PROGRAMI
(10-11. SINIF)
AÇIKLAMA:
Ders Geçme ve Kredi Sistemine göre dönemler esas alõnarak
hazõrlanan ve halen Sõnõf Geçme Sisteminde uygulanmakta olan bu
program, 2455 ve 2470 sayõlõ Tebliğler Dergisindeki açõklamalar
doğrultusunda sõnõflar esas alõnarak düzenlenmiş olup, uygulama bu
doğrultuda yapõlmaktadõr.
Lise, And.Lis., Yab.Dil Ağõr.Liselerinin Fen Bil. Alanõ ile Fen
Liselerinin 10 ve 11. Sõnõflarõnda: Seçmeli Ders
2
T.D.: 11.05.1992/2358
T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Karar Sayõsõ: 98 Karar Tarihi: 24.04.1992
ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ
GENEL AMAÇLAR
Ortaöğretimde Astronomi programõ içerik ve kullanõldõğõ yöntemler açõsõndan
Matematik, Fizik, Kimya ve bir ölçüde Biyoloji programlarõ ile aynõ amaçlarõ
paylaşmaktadõr. Bu derslerde görülen bir çok yasanõn doğal uygulama laboratuarõ
evrendir. Bu laboratuarõn nasõl işlediğini anlatmak astronominin amaçlarõndandõr.
Buna ek olarak kendine özgü kavramlarõ doğrultusunda da çeşitli amaçlar
gütmektedir. Bunlarõ özetle şöyle sõralamak mümkündür.
1. Astronomi bilimine karşõ toplum içinde olumlu bir tutum geliştirmek,
2. Bilimsel yöntemi öğretmek ve bu bilgilerle tümevarõm-tümdengelim
ilkelerini kavratmak,
3. Günlük hayatta karşõlaşõlan bazõ problemlere temel bilimler açõsõndan
yaklaşmayõ öğretmek,
4. Özellikle Matematik ve Fizik alanõnda edinilen kuramsal kavram ve
problem çözme becerisini, doğadaki gerçek fiziksel olaylara uygulamak,
5. Temel bilimler arasõnda, ilk gelişen astronomi biliminin tarihi gelişimini
öğretmek,
6. Bilimsel araştõrma ve inceleme alõşkanlõğõnõ kazandõrmak ve sonuçlar
hakkõnda yorum yapma yeteneğini geliştirmek,
7. Yaratõcõlõk ve bilimsel düşünme yeteneklerini geliştirmek,
8. Üç boyutlu düşünebilme kavramõnõ geliştirmek,
9. Zaman-konum ve sayõlar arasõndaki ilişkilerin kavranmasõnõ sağlamak,
10. Astronomideki hõzlõ teknolojik gelişmeler ve bunlarõn temel bilimlerle
nasõl etkileştiğini öğretmek,
11. Dünya dõşõ yaşam ve olaylar hakkõnda gerçekçi ve bilimsel temellere
dayanan fikirleri kazandõrmak.
AÇIKLAMALAR
1. Bu program “Ortaöğretim Kurumlarõnda Ders Geçme ve Kredi
Yönetmeliği”ni uygulayacak olan lise ve dengi okullarõn seçmeli dersi olarak
hazõrlanmõştõr.
2. Derste öğrencilerin aktif olarak katõlabileceği, işlenen konularla ilgili
örneklerin ve gözlemlerin yaptõrõlacağõ uygulamalõ bir yaklaşõm izlenmeli,
öğrencilerde grup çalõşmasõ özendirilmelidir.
1. BÖLÜM
EVRENDE KONUM VE ZAMAN
1. Gök küresi
2. Koordinat Sistemleri
3
3. Gök Cisimlerinin Görünür Hareketleri
4. Zaman ve Takvim
5. Astronomi Aletleri
6. Relativite
2. BÖLÜM
ASTRONOMİ TARİHİ
1. İlk Medeniyetlerde Astronomi
2. İslam Astronomisi
3. Avrupa’da Astronominin Yeniden Doğuşu
3. BÖLÜM
GÜNEŞ SİSTEMİ
1. Güneş Sisteminin Yapõsõ ve Genel Özellikleri
2. Gezegenler
a. Dünya ve Dünya Benzeri Gezegenler
b. Dev Gezegenler
c. Gezegenlerin Doğal Uydularõ
3. Güneş Sisteminin Diğer Üyeleri
a. Küçük Gezegenler
b. Kuyruklu Yõldõzlar
c. Akan Yõldõzlar
4. BÖLÜM
YILDIZLAR BİLGİSİ
1. Işõnõm Enerjisi
2. Bir Yõldõz Olarak Güneş
a. İç Yapõsõ
b. Atmosferi
c. Manyetik Etkinlikleri
d. Güneş Rüzgarõ ve Etkileri
3. Yõldõzlarõn Gözlemsel Özellikleri
a. Uzaklõklarõ
b. Hareketleri
c. Parlaklõklarõ
d. Renkleri
e. Sõnõflandõrõlmalarõ
4. Çift Yõldõzlar, Kütleleri ve Çaplarõ
5. Değişen Yõldõzlar
6. Yõldõzlarõn Oluşumu
7. Yõldõzlarõn Evrimi
8. Yõldõz Evriminin Son Evreleri
a. Beyaz Cüceler
4
b. Nötron Yõldõzlarõ
c. Pulsarlar
d. Kara Delikler
5. BÖLÜM
GALAKSİLER VE EVREN BİLGİSİ
1. Yõldõz Kümeleri
2. Yõldõzlararasõ madde
3. Galaksimiz: Samanyolu
4. Diğer Galaksiler
5. Galaksi Kümeleri
6. Kuasarlar ve Genişleyen Evren
7. Evren Modelleri
6. BÖLÜM
UZAY ÇALIŞMALARI
1. Uzay Çalõşmalarõnõn Tarihi
2. Roketler
3. Uzay İstasyonlarõ ve Uzay Mekikleri
4. Uzay Araçlarõnõn Roketle Yörüngeye Oturtulmasõ
5. İnsanlõ ve İnsansõz Uçuşlarõ
6. Uzay Araçlarõ ile Güneş Sisteminin İncelenmesi
7. Astronomik Gözlem Uydularõ
8. Uygulama Uydularõ
9. Yakõn Yõldõzlara Seyahat
10. Uzay Kirlenmesi
7. BÖLÜM
EVRENDE YAŞAM
1. Yaşamõn Genel Özellikleri
2. Başka Güneş Sistemleri
3. Tanõmlanamayan Uçan Cisimler (UFO’ lar)
gönderen ömer demir
#19113
Kulüp öğrencileriyle tanışma.
Öğrenci sayısının tespiti ve öğrenci sayısının sosyal etkinlikler kuruluna sunulması
Sosyal etkinlikler kulüpleri ve kulüplerin işleyişi hakkında bilgilerin sunulması
Astronomi kulübü ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi
Astronomi kulübü yönetim ve denetleme kurulunun belirlenmesi
Sosyal kulüp panosunun hazırlanması.
Öğrencilerin yaratıcı ve özgün bireysel projelerinin belirlenmesi
Sosyal etkinlikler proje öneri formunun hazırlanması
Sosyal etkinlikler proje uygulama takviminin hazırlanması
Astronomi kulübü Bildirisinin kulüp panosunda sergilenmesi.
gönderen ömer demir
#19114
2007-2008 EĞİTİM-ÖĞRETİM
……………OKULU ASTRONOMİ KULÜBÜ GENEL KURUL TOPLANTI TUTANAĞIDIR

Okulumuz Astronomi Kulübü 14-10-200.. tarihinde kütüphanede toplandı ve aşağıdaki gündem maddelerini görüştü.
GÜNDEM:
1.Açılış ve yoklama
2.Kulübün amaçları ile çalışma düzen ve ilkelerinin açıklanması.
3.Divanın oluşturulması
4.Yönetim kurulunun oluşturulması
5.Denetleme kurulunun oluşturulması
6.Dilek ve temenniler
7.Kapanış
Açılış ve yoklama kulüp rehber öğretmeni Ömer DEMİR tarafından yapıldı. Kulübün amaçları ile çalışma düzen ve ilkeleri açıklandı. Bu açıklamalardan sonra kulüp rehber öğretmeni divan kurulunun oluşturulması gerektiğini hatırlattı ve genel kuruldan isim istedi. Belirlenen isimler oyladı ve divan kurulu şu şekilde oluşmuş oldu.

…-A sınıfından Mehmet ARSLAN divan kurulu başkanlığına, …-A sınıfından
Hümeyra GÜRBÜZ başkan yardımcılığına, …-A sınıfından Simge ÇITLAK Sekreterliğe,
….-A sınıfından Süleyman ACAR saymanlığa getirildiler.

Divan başkanı kendisine gösterilen güvene teşekkür etti. Gündem maddelerini okudu ve gündem maddelerinde bir değişikliğin gerekip gerekmediğini sordu, gündem aynen kabul edildi. Divan başkanı yönetim kurulunun oluşturulması gündemine geçildiğini genel kurula duyurdu. Genel kurul 5 asil 3 yedek üye adının teklif edilmesini istedi. Teklif edilen isimler açık oyla bir bir oylandı. Asil ve yedek üyeler oluşturuldu.

Yönetim kurulu asil üyeliklerine Yönetim kurulu yedek üyelerine
1…. /A Sınıfından Nevra KARDAŞ 1. …/B.. sınıfından Eda EKER
2. …/A Sınıfından Zeynep HIDIR 2. …/B...sınıfından Burçin KARAGÜZEL
3. …/A. Sınıfından Handegül AYDIN 3. …/B...sınıfından Melike DAL
4. …/A Sınıfından Büşra DALGIÇ
5. …/A Sınıfından Dilek HARTLI seçti.


Divan başkanı gündemin 5.maddesine geçti.
Denetleme kurulunun oluşturulması için 2 asil ve 2 yedek üyenin ismini istedi. Teklif edilen isimler bir bir oylandı ve yapılan açık oylama sonunda denetleme kurulu şu üyelerden oluşmuş oldu:

Denetleme kurulu asil üyeliklerine Denetleme kurulu yedek üyeliklerine
1. ……/A sınıfından Sinem TÜRKSEVEN 1. ……/A sınıfından Gamze EKER
2. …..../A sınıfından Tuğçe ÇALIŞKAN 2. ……/A sınıfından Sümeyye Nur KIDIK

Gündemin bir diğer maddesine geçildi. Divan hakkında dilek ve temenniler bölümünde genel kurula söz hakkı verdi. Genel kuruldan söz alan olmadı. Divan başkanı söz alarak amaca uygun hareket edilmesi halinde kulübün yararlı olacağını belirtti ve teşekkür ederek toplantıyı kapattı. 14 /10 / 200…
gönderen ömer demir
#19117
her toplantıda yukarıdakine benzer tutanakların tutulması gerekir. ayrıca kulüp yönetmeliğinin de dosyanızda bulunmasında fayda vardır. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25699_0.html
adresinden indirebilirsin. bunları daha önceki kulüplerden de biliyorsundur zaten. gözünü korkutmasın. daha önce de dediğim gibi çoğunlukla formalite işler. asıl sizin ne yapmak istediğiniz önemli. ayrıca yapacaklarınızın hepsinin yıllık planda yer alması da gerekmez. süreç içerisinde yapacağınız toplantılarda yıllık planın dışında yararlı fikirler çıkarsa toplantı tutanağına yerleştirerek yıllık planın dışına çıkabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
gönderen B@tuhan DERELİ
#19119
Çok sağol.Okulunuzun ismini ve yaptıklarınızı kısaca anlatır mısıınz?İnternet siteniz ve ya msn niz var ise genişçe konuşsak olmaz mı?
Yıllık plan bulabilir misiniz?Okulun 1. haftasından son haftasına kadar olan yıllık planlar.Formalite icabı doldurcam müdüre gösrecem.
#32765
1 arkadaşımız 7.sınıfta gökbilimden bahsedildiğini söylemiş, o tarihi iple çekiyorum :mrgreen: neyse konuya dönelim.aslında çok güzel bir fikir ama zaten bizim okulda gökbilimle ilgilenen sadece benim (sanırım :lol: )ayrıca bizim okulunda bu tip şeylere para harcıyacağını hiç sanmıyorum :( aslında harika bir şey olurdu ya neyse :cry:
#63862
Devlet okulunda bu faliyetin yapılacağına inanmıyorum.Bende bir anadolu lisesine gidiyorum(Devler okulu).Yani okulumuz bırak teleskop almayı tavandaki su sızdıran çatlakları bile kendi bütçesi ile zar zor halledebiliyor.Sanımırım kendi okulumda da astronomiye meraklı olan tek ben varım sanırım.Ama bence bu tür astronomik çalışmaları ve gözlem evleri yapımına devlet destek vermeli...