Gökyüzü Fotoğrafçılığı için Teleskop, Fotoğraf Makinesi, aksesuar incelemeleri, tavsiyeleri...
#70672
Şimdi gelelim bunları yazmakdaki maksadıma....ben diyorum ki, önümüzdeki hafta cumhuriyet bayramı da var...Ege bölgesinde oturan, üniversite bitirmiş, master yapmış, askerliğine az kalmış bir kardeşimiz Gökbel rasathanesine gelse, misafirimiz olsa, 2-3 gün biz salim kafa bu filtreleri ve varsa acilen bize yollanacak diğer filtreleri bilimsel yöntemlerle test etsek, verileri kaydetsek ve herkesin faydasına sunsak :) tabi o arada geceleri de boş duracak değiliz... o zaman da denenecek, test edilecek çok şey var :)

Bakalım mektup adrese gidecek mi ?
#70680
Sedat Bilgebay yazdı:Son olarak da elm aşağıdakiler var...Rosco kartelası mı desem...neyse... bu aslında bedava verilmesi gereken bir numune katalog... ancak B&H de 2.5 dolara satıyorlardı... içinde yüzden fazla filtre var... hepsinin grafikleri altlarında... işinize uğgun olanı bulup 1.25 filtre tutucusuna yerleştirerek kullanabilirsiniz... denemeler için okülerin üstünden tutup ne gibi bir etki yaptığı gözlemlenebilir.....Tayfun ve Burak akşama kalmadan ısmarlarlar :) en az ikişer tane ısmarlayın :)
offff yaaaa bunlar ne güzel şeyler böyle, şekerci dükkanında çocuk gibiyim ... yeminle senin istanbulda olduğun bir gün köpekbalığı elbisesi giyip dalacağım senin tersaneye :twisted: :twisted:
#70691
Mektup geldi :)

Sedat abi, davetiniz için teşekkür ederim, bir ziyaret yapmayı ben de çok isterim, askere gitmeden önce biraz da gezeyim diyorum moral olsun diye, sizle de bir türlü tanışamadık yüzyüze. Her türlü testte yanınızda destek olmak isterim o halde :) Benim için de bir milat olur, nerdeyse bildiğim her şey teorik, uygulama çok az, ordan dönüşte artık iyice coşup sağa sola emir vermeye başlarım: "şu şöyle, bu böyle, garantisi bizzat benim abi" filan moduna gireriz :)

Bu arada ben kendimi güya coğrafyadan anlayan bir adam olarak düşünüyordum, otobüs firmalarına şöyle bir baktım da Bodrum burdan 3 saatlik yolmuş, ben hep 5-6 saati bulan uzak ve pahalı bir mesafe diye düşünüyordum nedense, İzmir'in kuzeyini iyi bilirim de güneye yabancıyım, yazlık da kuzeyde zaten.. Neyse, yakın olması çok sevindirdi beni.

Müsait olduğunuz tarihleri belirtirseniz ona göre bir ayarlama yapalım. Şu an boşum. Sanırım Bodrum yada Milas'ta inip dolmuş gibi bir şey vasıtasıyla geliniyor Gökbel'e..

Edit: Yanlış yere bakıyormuşum, bir Gökbel daha varmış, yahu Gökbel gibi bir isim aynı şehir sınırları içinde niye iki yere verilir ki :) Neyse, karışıklık düzeltildi, bu Gökbel Caddesi olan Gökbel..

Şimdi tekrar baktım, Gökbel diye işaretlenen 3. bir yer daha var, sanırım gözlemevinin yeri gizemli kalsın diye Google Earth işbirliği ile yapılan bir şaşırtmaca bu :)
#70698
Onurcum gelirsen çok sevinirim... bundan Gökbilim forum da yarar görür, biz ikimiz de...

Ben sana şöyle bir aralık verebiliyorum:

28 Ekim Perşembe akşamı - 2 Kasım Salı sabahı

Ben perşembe akşamı gelip salı sabahı döneceğim. Vakit ayarlayabilirsen tamamında birlikte bir kamp yaparız senle. Defne ve Andrea da bu sürenin büyük bölümünde İzmirde olmayı planlıyorlar.. dolayısıyla vaktin tamamını astronomiye ayırıp verimli çalışmalar yapabiliriz.

İki kundak kurup birinde gözlem, diğerinde kamera çekimi yaparız. Hatta hassas kolimasyon yapabilirsek C11 ile gezegen, asteroid ne bulursak çekeriz :) uykusuzluk sorunu yaşayacağımız kesin :)

Adresi özelden tarif edeceğim :) Malum, su uyur, Tayfun uyumaz :)
#70832
Elimde bir adet aşağıdaki gibi UV kestiğini iddia eden :D lens var.

Resim

Size tam soracaktım ki bu filtre ile UV yi gerçekten kesebilir miyim diye şurada günler sonra bir inceleme buldum sonunda; http://www.lenstip.com/120.2-article-UV ... 72_mm.html

Resim

Görüldüğü gibi soldaki renkli bölge UV bölgesi. Bir bölümünü geçirdiğine kanaat getirilmiş yapılan test sonucunda. Sizce sisteme bunu bir şekilde dahil etmeye lüzum var mı? Bence yok...(Onur nasıl dahil edeceğimi sorma bir şekide dahil edeceğim işte :lol: )

Syg.
#70839
Elle yapılacak bir adaptör bu şey için çok tehlikeli olur, test etmek - ölçmek bakmakla filan ne kadar sağlam olduğu görülürse görülsün bence mutlaka parayla satılan bir şey alıp öyle takmalı, ha öyle bir şey muhtemelen yoktur, o durumda da hiç riske girmemeli monte etmek için.. En tahmin edilemeyen şey olur, bir yerden bir şey pörtler sonra 25 santimlik aynanın üzerinde dolunayda görülen Tycho kraterini anımsatan izler kalır..
#70843
Sevgili Onur ATILGAN

İyi akşamlar.

Bende de 8-9 ay önce ışık kirliliği var diye aldığım.UHC/LPR Celestron f.var.

Orion da güzelliğini gördüm sanki ayda da detaylar arttı gibi. Ama 4" te denedim genelde karanlık.
Bu filtre hangi katagoriye girebilir IR veya UV olarak) Diğer nerelerde deneyebiliriz.

Selamlar.
#70845
Resim

http://www.celestron.com/c3/images/file ... filter.gif

Abi senin filtrenin spektrum grafiği.

Sol taraf UV, orta bölüm (380-740 arası kabaca) görünür renk, sağ taraf IR

Bunu da kıyaslama yapalım diye koyuyorum

Resim

Senin filtren IR-UV kesiyor. Yani bir IR-UV cut. Ancak orta bölümde kesilen bir bölge daha var. Bu bölgede sanki sarı renk gibi. Birazda soldan UV ye gelmeden hemen önce mavi renkde engellenmiş. Güneş sisteminde nerede detay alınır tam emin değilim.

Onur daha da detaylı bilgi verecektir.

Syg.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Günlük kazanç sitesi

https://byf.finance/img/LOGO.png Yatırım gü[…]

https://www.netsaweb.com/resources/uploads/logo/2[…]

Magento Destek Hizmeti

https://www.magento-tr.com/wp-content/uploads/201[…]

Twitter takipçi hilesi

http://retweethavuzu.org/rtlogoilk.png İnternet[…]