Teleskop marka ve modelleri, aksesuarlar ile ilgili incelemeler, kullanıcı deneyimleri...
#107973
Mehmet merhaba,
Fiş yuvası maalesef yok ona bir de inverter alacaz malum o da nereden baksan tek fiş 100-150 tl arası bir de 2'lisi 3'lüsü falan var onlar da 200 tl ve üzeri. bu malzemeler 230 volta çeviriyor 12 voltu. Benim araştırmalarıma göre size gösterdiğim malzeme 389 tl başka yerlerde bauhaus'ta neden bu kadar (yaklaşık 110 tl) indirimli anlamadım acaba teşhir ürünü olup sıkıntısı falan mı var.

Bu arada Başak Bey siz Isparta'mı yaşıyorsunuz, ben Isparta'lıyım ve ağustos 12 de sonra yaklaşık 1 aylığına izne gelecem ve yeni oluşturduğum ekipmanlarla gözlem yapacam eğer gözlem mekanlarınız varsa tanışıp hem gözlem yaparız hem de yeni yerler keşfederiz belki.
#108364
12V 7 amperlik aküyü en sonunda aldım. Kablo işlerini hallettikten sonra, bugün ilk kez denedim. Yalnız bir sorun var. Aküyü teleskoba bağlıyorum. Açılıyor, çalışıyor, bir kaç dk sonra hand kontrol hata vermeye başlıyor. Kapatıp, açıyorum, bazen kumandayı takıp çıkarıyorum, düzelse de bir kaç dk sonra yine hata vermeye başlıyor. Pilleri takıp denedim, pil takınca sorunsuz çalışıyor. Acep sorun nedendir, bilen ya da tahmin yürütebilecek olan var mı?
#108365
Şule Kuzpınarı yazdı:12V 7 amperlik aküyü en sonunda aldım. Kablo işlerini hallettikten sonra, bugün ilk kez denedim. Yalnız bir sorun var. Aküyü teleskoba bağlıyorum. Açılıyor, çalışıyor, bir kaç dk sonra hand kontrol hata vermeye başlıyor. Kapatıp, açıyorum, bazen kumandayı takıp çıkarıyorum, düzelse de bir kaç dk sonra yine hata vermeye başlıyor. Pilleri takıp denedim, pil takınca sorunsuz çalışıyor. Acep sorun nedendir, bilen ya da tahmin yürütebilecek olan var mı?
Sanırım akünün şarjı yetersiz, uygun bir şarj cihazı ile yeterince şarj ettiniz mi?
#108366
Şarjı tam, baktırdım. Normalde pil zayıfladığında hand kontrolün ışıkları zayıflıyor. Aküde böyle bir durum yok, ışıklar yanıyor. Sadece kumandanın ekranında cevap yok yazısı (no response idi galiba) çıkıyor. Hatta bir kez satürn takip moduna aldım. 1 dk geçmedi, motordan ilginç bir ses geldi, sonra hızla batıya dönmeye başladı. Hand kontroldaki tuşların hiçbiri çalışmadı. Gücü kapatmasam dönmeye devam edecekti galiba. Aklıma, "bu teleskoplar güç tankından başka bir şey bağlandığında çalışmamaya ayarlanmış" gibi düşünceler geliyor. Ama forumda akü kullananlar var. Onlar böyle bir sorun yaşamıyorlar sanırım. Bir de kılavuzda güç tankı gereksinimleri kısmında 12v 750mA tip positive diye bir ibare var. Teleskoplar için kullanılacak güç tanklarını da 12V 7 Ah olarak tanımlamış. Nerede yanlış yaptım acaba? :kahve
#108368
Aküden kundağa giden kabloyu kontrol ettiniz mi? Kablo uçlarında klips kullanıyorsanız akünün kutup başlarına bağlantısı gevşek olabilir.
Akü şarjında sorun yoksa kablodan başka sorun çıkaracak bir şey yok sanki.
#108372
Şule biraz fotoğraf çekebilir misin bu yeni güç sistemimize ilgili. Bütün detayları resimle, bir yanlışlık varsa görme ihtimalimiz olsun.
#108390
Aklıma gelmişken şunu da söyleyeyim, kumanda kilitlendiğinde, undoya basarsam Nexstar yerine LCM yazıyor. LCM de Celestronun başka bir serisiymiş. Teleskobu bozduk mu ne yaptık? :aah
Bugün açık alandaydım, pille solar sistem satürn takibine ayarladım. Piller zayıftı. Sürekli takip etmiyor da, biraz duruyor, sonra durduğunu telafi edercesine takip hızından biraz daha hızlı bir şekilde batıya kayıyor; yine duruyor. Böyle bir takip sistemi geliştirmiş kendine. :lol: Yapay zeka mı var içinde nedir? Zamanla yeni yeni huyları çıktı. :mrgreen:
#108411
Takip sistemi piller zayıf olduğundan düzgün çalışmıyormuş, yeni pillerle düzgün çalıştı. Yalnız akü sorunu hala devam ediyor. Dün pozitif uç ne anlama geliyor diye biraz araştırdım. Dc fişini oluşturan içiçe iki silindir var. İçtekine +, dıştakine - bağlandığında pozitif uç oluyormuş. Genel kullanımı da böyleymiş zaten. Buna göre yaptırdığım dc fişini açıp baktım, doğru mu bağlanmış diye, doğruydu. Yalnız kabloda ya lehim sırasında ya da akü bağlandığında yanmalar oluşmuş. Kablo ince olabilir diye daha kalın bir kablo bağlattık. Bu kez de dc girişi uymadı, zaten teller birbirine değiyormuş, atlama yaptı. Bir önceki ucu bağladık, telleri atlama olmayacak şekilde bantladık. Tam uymasa da çalıştırdı; takibi de bir müddet doğru hızda yaptı. Sonra yine değişik bir ses geldi motordan ve hata verdi. Yarın teleskoba uygun yeni bir dc uçla tekrar deneyeceğiz. Yine olmazsa işte orda durur muyum, yoksa olana kadar devam eder miyim bilmiyorum. :hasta

Not: Şu ana kadar elektrik konusunda en iyi bildiğim elektrik düğmesini açıp kapamaktı. :lol: Her şeyin bilimi astronomi sağolsun, her şeyi öğrenmek zorunda kalıyor insan. :oku
#108425
Aman Sule o kabloyu dogru durust bir elektrikciye yaptir. "+" yani pozitif uc ortada olsun. Kullandiklari fis 2.5mm degilde 2.1mm olmali. Bu kablo hatalari yuzunden kundagin bir tarafini yakarsin. Dogru durust kablon olana kadar pille kullan. Dur ben sana bu hafta sonu bir kablo yapip gondereyim.
#108443
Sedat Bilgebay yazdı:Aman Sule o kabloyu dogru durust bir elektrikciye yaptir. "+" yani pozitif uc ortada olsun. Kullandiklari fis 2.5mm degilde 2.1mm olmali. Bu kablo hatalari yuzunden kundagin bir tarafini yakarsin. Dogru durust kablon olana kadar pille kullan. Dur ben sana bu hafta sonu bir kablo yapip gondereyim.
Ben de düşünüyordum bu yaptırdığımız kablo da hangi uç hangisine takılacak diye acaba değişir mi diye. Sonra kırmızı uca kırmızı kabloyu taktım. Kundağa taktım.Kundak sıkıntısız çalışıyor. Pc im bozulmasaydı yeni çekimler yapacaktım ancak bu sefer yeni ekipman laneti kendimi vurdu , hava güzel pc bozuk :lol:
Konuya dönersek bu elektrikçiye yaptırdığımız kablonun uçlarının nereye gireceği nereden belli?( Kablonun uçları klipsli şekilde akünün uclarına bağlanıyor)
Selamlar
#108541
Sedat Bilgebay yazdı:Aman Sule o kabloyu dogru durust bir elektrikciye yaptir. "+" yani pozitif uc ortada olsun. Kullandiklari fis 2.5mm degilde 2.1mm olmali. Bu kablo hatalari yuzunden kundagin bir tarafini yakarsin. Dogru durust kablon olana kadar pille kullan. Dur ben sana bu hafta sonu bir kablo yapip gondereyim.
Şarj aletiyle gelen bir fiş var. O tam giriyor. Onu alıp aynından bakacağım. Onun çapını ölçtüm 2,1 mm (sanırım çapından bahsediyorsun). Bizim yaptırdıklarımızın çapından çok, uzunluğu uymuyor. Fişi de her elektrikçide bulunmuyormuş. Doğru düzgün bir elektrikçi yok. Hazır malı satmayı biliyorlar da böyle ufak tefek işleri yapmak istemiyorlar. Tamir işlerinden anlayan bir tanıdığa yaptırdık, o da ancak bu kadar oldu. :mrgreen: Ama böyle giderse yakında gidip bir lehim aleti alacağım, ben yapacağım kablomu. :lol:

Sedat abi aslında çok iyi olur da, basit bir kabloyu bile senden beklersek ayıp olmaz mı? :oops:

Mehmet Bey iki hafta da elektrik hakkında öğrendiklerime göre bilgi verecek olursam; kırmızı kablo genelde artı. Kabloda kırmızı renk yoksa bile, kablo kollarından birinde boyuna bir çizgi oluyor. O zaman da o kablo artı. Sorunuza cevap oldu mu bilmem.
#108551
Şule Kuzpınarı yazdı:Mehmet Bey iki hafta da elektrik hakkında öğrendiklerime göre bilgi verecek olursam; kırmızı kablo genelde artı. Kabloda kırmızı renk yoksa bile, kablo kollarından birinde boyuna bir çizgi oluyor. O zaman da o kablo artı. Sorunuza cevap oldu mu bilmem.
Sanırım doğru bağladım o zaman.Gerçi sıkıntı yok fırıl fırıl döndürüyor kundağı sağolsun akü.
Resim
1 by msgokce, on Flickr
Şule Kuzpınarı yazdı:Doğru düzgün bir elektrikçi yok. Hazır malı satmayı biliyorlar da böyle ufak tefek işleri yapmak istemiyorlar
Kesinlikle doğru.Ben de ilk konuya eğildiğimde birbirinden ilginç elektrikçilerle tanışmıştım.Hatta bir tanesi hiç aküyle uğraşma sana uzun kablolu üçlü priz yapalım madem dışarda kullanacaksın demişti :lol:

selamlar
#108552
mehmet GÖKÇE yazdı: Kesinlikle doğru.Ben de ilk konuya eğildiğimde birbirinden ilginç elektrikçilerle tanışmıştım.
Aküyü internetten almadan önce gördüğüm elektrikçiye soruyordum. Bir tanesinde vardı ama sadece bir adetti. Kim bilir kaç zamandır burdadır diye almamıştım. Bir tanesine nasıl şarj edilir dedim. Şarj aletleri çok pahalıdır deyip bana, küçük bir bilgisayar kasasına benzer kendi yapımı bir şey göstermişti. O ara ya benim netten öğrendiklerim yanlış, ya bunlar 300 yıl geriden geliyor diye düşünmüştüm. Şimdi aldığım şarj aletini götürüp göstersem ne düşünürler acaba? :lol: Gerçi onun gösterdiği büyüklükte olanlar da var ama, sonuçta 12v 7ah'lik bir akü için basit bir çözümü yoktu adamın.

Biraz daha akü-elektrik olaylarını kavradığımda bir elektrikçiye daha sordum. Adam sorularımı cevapladı, sonra şöyle durup bir baktı: "Siz öğrenci misiniz, proje falan mı yapacaksınız?" diye sordu. Daha önce elektrikçiye girip de bu tür şeyler soran bayana hiç rastlamamışlar galiba. :lol:
#108828
Türkiye temsilcisine sorun hakkında bilgi almak için mail atmıştım. Cevap gelmiş.
Yurtdışından gelen ilk bilgilere göre NO RESPONSE 16 - 17 arıza kodu için aşağıdaki şekilde sorunlara bakmamız gerekiyor,

Öncelikle undo tuşuna basılı tuttuğunuzda veya birkaç kere bastığınızda sorununuz çözülüyor mu?

Çözülmüyor ise en yaygın sorunlardan biri yetersiz güç kaynağıdır.

Öncelikli olarak güç kaynağını kontrol edebilirsiniz. Eğer akü kullanıyor iseniz Celestron markası dışındaki aküler ürüne zarar verebilir. Farklı bir akü kullandıysanız ve DC akü düşükse, teleskobun tabanı ile iletişim mümkün olmayacaktır. Yani teleskop yukarı aşağı hareket ederken tabandaki motor olan Motor controller sağa sola hareket edemez hale gelecektir.


Eğer yine Celestron markası dışında bir AC adaptörü kullanıyorsanız, adaptör 2500mA (2.5 Amper), en az 12 volt DC bir çıkışı olduğundan emin olun.


Adaptör 2500mA daha dışarı az akım koyarsa, yine Motor Controller ile iletişimi mümkün olmayacaktır.


Son olarak piller ile teleskopunuzu çalıştırdığınızda hiçbir sorun yaşamıyorsanız, sorununuz Akü veya Adaptörün teleskopunuzla uyuşmamasıdır. 12 V un yanında Amperinin de uyumlu olması gerekmektedir.
Bu bilgilere göre volt-amper uyumlu. Tek sorun kullanılan parçalar Celestron değil. :D Benim anlamadığım kısım da burası işte. Celestron, akü ya da DC uca çip mi takıyor? :lol: Bilgisi olan var mı?

Biraz daha ayrıntılı bilgi vererek bir kez daha sordum bakalım. Ne cevap gelecek bilmiyorum.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19