Gökyüzü Fotoğrafçılığı için Teleskop, Fotoğraf Makinesi, aksesuar incelemeleri, tavsiyeleri...
Kullanıcı avatarı
gönderen Mahmut YILMAZ
#3673
kullandığım fotoğraf makinesinde en fazla 8 saniye enstantane ayarı var ondan sonrasında "bulb" yazıyor.sizlerin kullandığı kaliteli makinelerde ise (Canon Eos 350D mesela) 30 saniye kadar görünüyor bu süre.peki nasıl oluyor da 120 dakikalık pozlama yapabiliyorsunuz bu işin sırrını bana bi sölermisiniz. :)
Kullanıcı avatarı
gönderen Tahir Şaban
#3677
Merhaba,

Kamera "bulb" konumuna getiriliyor. Bu durumda gerektiği kadar uzun poz verilebilir ancak deklanjörü kendinizin kontrol etmesi gerekiyor.
Kullanıcı avatarı
gönderen Mahmut YILMAZ
#3720
bulb ın kullanımının o şekilde olduğunu biliyorum fakat sizler 120 dakika boyunca deklanşöre basılımı tutuyoorsunuz :)

öle olmadığını bildigim için bu işin sırrını soruyorum sizlere.

ben nasıl 120 dakika gibi uzun süreler ışık almasını sağlayabilirim bu aleti? (nikon coolpix 5MP)
Kullanıcı avatarı
gönderen Tahir Şaban
#3721
OK, bahsettiğiniz Nikon modeli hakkında bir bilgim yok ama Canon 350d için TC-80N denen çok faydalı bir alet var. Bunda kaç poz, poz süresi, aralarında ne kadar bekleme yapılacak filan her şey belirlenebiliyor. Bunları belirledikten sonra "başla" tuşuna basıp çay/kahve içmeye gidebilirsiniz, her şey otomatik. Nikon'un da bazı uzak deklanjör modelleri var, bazıları kablosuz kızıl ötesi ışıkla çalışıyor. Fakat bildiğim kadarıyla hiç biri TC-80N kadar kabiliyetli değil. Sanırım her poz için tuşa basmak gerekiyor. Duyduğum kadarıyla TC-80 i Nikon DSLR lere adapte etmek mümkünmüş.

Bu arada bu güne kadar çektiğim en uzun poz 10 dakika oldu. 120 dakikalık bir pozu kısa pozları yazılım ile birleştirerek oluşturuyorum. Bu kadar uzun tek bir pozu başarılı olarak DSLR ler ile çekmenin mümkün olacağını sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
gönderen Tahir Şaban
#3722
Bir diğer çözüm daha var, onu unuttum: O da kamerayı bir bilgisayardan kontrol etmek. Böylece TC-80N e 120EUR para saymamış olursunuz. ImagesPlus veya DSLRfocus gibi yazılımlar bunu yapabiliyor, galiba bazı shareware yazılımlar da var (Nebulosity, K3CCD ???). Bunun için genelde bir RS-232 kablosu gerekiyor, bu kablonun öbür tarafı kameranın uzak deklanjör bağlantısına takılıyor.
gönderen Özgür Ölmez
#4838
efendim bende 350D var ve 30-40 dakikalık pozlamalar yapma fırsatım oldu.
normalde gece şehirde fotoğraf çekiyorum zaten. yani en fazla 4-5 dakikalık pozlamalar. bulb modu sizin istediğiniz kadar çekmenize izin verir. uzaktan kumanda bi seçenektir bahsi geçtiği gibi. ama ben kullanmıyorum. çünkü deklanşör kilidi bulunup bulunmadığını hâlâ öğrenebilmiş değilim. bu yüzden kablolu deklanşör denilen bi aparat kullanıyorum. üzerinde bulunan deklanşör kilidi sayesinde bir kere basıp kilitledikten sonra siz kilidi kaldırana kadar pozlama devam ediyor. ancak dikkat edilmesi gereken birkaç şey var. birincisi sensör çok ısınıyor. yani kompakt dijital fotoğraf makinelerine en uzun poz süresini genelde 8sn. de bırakıyorlar ve bulb modu koymuyorlar. çünkü bu kadar uzun pozlamalarda sensör zarar görebilir. zarar görmese bile noise oluşumu belli bir seviyenin altında tutmak mümkün olmuyor. mesela nikon ccd sensörü canon daki cmos sensöre göre daha çok noise üretiyor. ayrıca 350d nin içinde ki bir yazılım sayesinde çekim bitip karta kayıt yapılırken noise temizleme işlemi yapılabilir. ancak 30 dakikalık bir pozlamaya noise azaltma işlemi bir 300 dakika daha beklemek anlamına geliyor. bu süre içinde de makinenizi kullanamıyorsunuz. ben bunu öğrendiğim ilk çekimden sonra yapmamaya başladım. neyse bir diğer konu bu kadar uzun pozlamaya bataryanın dayanamaması. özellikle pille çalışan kompaktların pek şansı yok. kendi çekimlerimden örnek veriyim. aynı gece bi 20 dakikalık bi 30 dakikalık pozlama yaptım. iki tam şarj edilmiş batarya kullandım. sabah bi tanesinin bittiğini gördüm. diğeride bir iki fotoğraf çektikten sonra tükendi. 8-10 saatlik pozlamalar en iyi elektiriğe ihtiyaç duymayan eski filmli makinelerle yapılıyor sanırım. öyle bir makinede bende yok.
gönderen Ozan Konrot
#4995
Canon EOS 350D'nin deklanşör girişi 2.5'luk stereo jack'tır. Yani küçük kulaklık jack'ının bir küçüğü. Lehim yapabiliyorsanız deklanşör kablosu da yaparsınız. Gerekenler: 1 ses kablosu, 1 küçük açma kapama düğmesi, 1 2.5'luk jack, bir de küçük kutu. ses kablosunun toprak (saçak saçak olan) telini jack'ın dışına, tek tel olanını da jack'ın içine takın. Kablonun öbür ucunda da toprak hattını anahtarın bir tarafına, canlı hattı da diğer tarafa lehimleyin. Oldu bitti. Bu anahtarı bir de kutuya monte ederseniz tamamdır. Toplam maliyet eeeen fazla 10YTL...Azıcık teknik bilginiz varsa bunun varyasyonlarını da üretebilirsiniz. Ben bunu netten öğrendim açıkçası...
Gece-Gökyüzü

Sen nasıl bi kralsın ya 😘

Hangi aynalı teleskobu önerirsiniz? Aklımda b[…]